Jensen – den fula ankungen

I verkstan står just nu en nygrundad Jensen och väntar på mig, mitt i rummet står den och lyser med sin enfärgade svarta kaross. Just nu så önskar jag nästan att den vore min, den är faktiskt vacker just nu.

Det är något speciellt med just detta mellanläge, innan man sätter slippappret mot karossen en sista gång och precis innan den åker in i lackboxen för att komma ut som en glänsande blodröd skönhet. För just nu är karossen enfärgad, det finns en antydan till hur den kommer att se ut, alla linjer är tydliga och det finns inga störande kontraster som lurar ögat. Just för stunden är den vacker, men i morgon blir den återigen full med slipdamm och spackel. Karusellen i verkstan är inte över, vi har ännu en tid tillsammans, Jensen och jag.

Men det är inte bara linjerna som är synliga på den numera enfärgade mattsvarta karossen. Nej i flytten mellan verkstäderna så regnade det lite smått, på karossen har det nu samlats vackra kristallklara vattendroppar som tydligt avtecknar sig mot den matta grunden.  Det kan liknas med korpsvarta oljedroppar och är mycket vackert i närbild, eller vad säger ni ?

Kommentera

