Fototriss: Öppen

Idag har vardagen åter igen gjort sig påmind, har spenderat förmiddagen i lackboxen och förberett en cheva pickup inför lackering. Den står nu maskerad och första färglagret ligger, nu är det bara två färger till som ska på den nyslipade karossen innan den står färdig.

Här i verkstan omges man av motorer som har blivit nedmonterade och har stora hål som gapar öppet mot en vart man än vänder sig. Jag tyckte därför att en av dessa motorer passade in i veckans fototrisstema, ÖPPEN. Vad tycker ni?

Bilderna är fotade med mitt nya favoritobjektiv Nikon Nikkor 50mm F 1,8 D, som dessvärre inte är mitt utan min käre vän Evelina’s.  Jag får nog investera i ett likadant, annars kommer jag sörja den dagen jag ska återlämna denna skönhet till sin rätta ägare igen.

12 thoughts on “Fototriss: Öppen

  1. Hej Jenny!

    Va kul att du tittade in till mig och lämnade en kommentar så jag fick chans att hitta hit till alla dina fina bilder.
    Nu har jag kikat runt och sett många annorlunda (i positiv bemärkelse) bildmotiv.

    Serien på din brorsa och hans flickvän var super!

    Tack!

    PS Just det här inlägget ser nästan ut att kunna vara fotograferat av mig – ett av mina favoritmotiv är bilar och olika detaljer på dem. DS

    • Oj, vilken fin kommentar! Det är nästan så att jag inte riktigt vet vad jag ska säga, annat än från hjärtat Tack!

      Riktigt kul att du gillade serien på min bror och hans flickvän, det är min första parfotografering så jag är så himla glad för all god respons jag har fått på de bilderna.

      Haha, va roligt. För jag kände detsamma när jag surfade runt på din blogg, favoritmotiv vart man än såg. Längtar till sommaren och alla bilträffar så att man kan expandera mappen med bilmotiv :D

  2. Det var evigheter sen jag skruvade bil … men minnena kommer direkt tillbaka när jag ser dina bilder , det var väl aldrig några problem om motorn hade skurit .. bara hem o sätta i en ny … det var länge sen…
    Härliga bilder..

    • Ja men så är det ju, har man en gång gjort det så sitter det i ryggmärgen.
      Så om de en gång står där med en kass motor så kommer rutinerna tillbaka :)

      Kul att du gillade bilderna :)

Kommentera

