Fototriss – Färgstark

I veckans fototriss är temat FÄRGSTARK, jag valde att tolka det på ett annat vis än bilder fulla med färger. Jag väljer att se varje tema som en ny utmaning och en anledning till att få med mig kameran ut ur huset, ut på nya äventyr.

Idag hade jag med mig både kameran och våran färgstarka familjemedlem Dixie, en blandrashund mellan Bordercollie, Labrador, Flatcoated Retriver och Teverens. Hon är helt enkelt ett hopkok av lite allt möjligt i hundväg. Men som sagt, Dixe är en mycket färgstark individ vilket hon inte är ensam om att vara här på gården. Dixie är väldigt god vän med alla på gården, allt från vildkaniner till våra hästar. När man släpper ut henne ur huset så rusar hon ut för att hälsa på Smokey, vår hingst, sedan spatserar hon glatt vidare för att hälsa på resterande av hästarna i sina hagar. Hon kliver dock aldrig in i hagen utan ligger precis under tråden så att hästarna får komma fram till henne.

Idag hade jag som sagt kameran med mig och passade på att dokumentera mötet mellan vår yngsta hingst och Dixie. Det syns lång väg att det finns en ömsesidigt tilltro och respekt mellan dessa två färgstarka individer. Dixie litar till fullo på att hästarna inte ska trampa på henne eller att skada henne på något vis. Men om de kommer lite för nära så får de ett varningsskall eller så nafsar hon dom lite lätt i nosen. Det är ett himla härligt skådespel att bevittna och man kan inte sluta le när man ser dem konversera på sitt eget språk med varandra.

Så idag är Dixie och hennes vänner de som står för temat i veckans fototriss :)

6 thoughts on “Fototriss – Färgstark

  1. Fantastiska bilder på möten mellan dina färgstarka individer! Vilken känsla de förmedlar! Jag blir alldeles varm inombords av att se på din triss!!

Kommentera

