If people were rain…

Jag har sedan några år tillbaka använt mig av stumbleupon för att hitta inspiration, jag tycks alltid snubbla över riktigt vackra verk där.

Igår hittade jag nog den vackraste text på väldigt länge, för mig så var dessa ord verkligen den ultimata kärleksförklaringen och jag har inte kunnat släppa den sista meningen i texten sen dess. Jag drömde tillochmed om den. Så nu har jag infogat texten på en av mina bilder från i sommras. Texten hittade jag här men för er som inte vill klicka vidare till den så skriver jag även den här :)

” I wanted so badly to lie down next to her on the couch, to wrap my arms around her and sleep.
Not fuck, like  in those movies. Not even have sex. Just sleep together, in the most innocent sense of the phrase.
But i lacked the courage and she had a boyfriend and i was gawky and she was gorgeous and i was hopelessly boring and she was endlessly fascinating.
So I walked back to my room and collapsed on the bottom bunk, thinking that if people were rain, I was drizzle and she was a hurricane. ”

 

Kommentera

