BruniusArt som trycksak

 

Jag har precis haft kursstart i Grafisk Design 2, jag ser fram riktigt mycket mot denna kursen. Jag börjar lite i slutet då jag har satt igång med inlämningsuppgift 3 redan. Vi ska göra en minst 16-sidor lång trycksak så jag valde att göra layout på ett informationsblad till BruniusArt..

Såhär långt har jag kommit hittills, vad tycker ni? Såga hur mycket ni vill, konstruktiv kritik är aldrig fel och det är sällan folk vågar säga vad de verkligen tycker :)

Framsida

Första uppslaget, sid 2-3

5 thoughts on “BruniusArt som trycksak

  1. Jag gör ett försök att vara ärlig, och det tar verkligen emot.
    (för vem är jag att bedöma ditt arbeta?)

    Allt ser hur bra ut som helst, det är bara en liten detalj som inte riktigt harmonierar i bild”collaget” – i mina ögon alltså.

    Och det är hundbilden uppe i vänstra hörnet. Troligtvis för att de övriga bilderna är tagna med lite mer avstånd och då känns hundansiktet liksom lite för stort. Den känns också inte riktigt lika genomtänkt vad det gäller bakgrunden (lite rörig) om man jämför med de andra fotografierna.

    Gillar särskilt teckensnittet på Brunius Art och de så krusidullerna i hörnen.

    Glada hälsningar!

    • Jag tycker verkligen om att du vågar säga vad du tycker!!

      Det handlar ju inte om att man måste vara expert för att uttala sig, men arbetet kan behöva ses på med andra ögon.

      Jag håller även med dig om bilden på dixie, jag tror jag ska byta ut den. Det blir osymmetriskt och det kan vara som du säger med bakgrunden (speciellt med tanke på att det vita är en soptunna :P) eller så är det bara så att hon är för nära linsen om man jämför me de andra.

      Tack för att du fick mig att se det :)

      Önskar dig en toppen dag!

Kommentera

