Sommaren borde vara här snart…

… iallafall om man följer alla vårtecken, snart har löven på träden slagit ut till fullo, snart blommar orkideérna på upplaget och även mossan blommar ute på myren. Det enda jag verkligen avskyr med sommaren är dessa förbaskade myggor. Av någon outgrundlig anledning så älskar de mig, typiskt! Men på min fina uteplats blåser det så mycket från sjön att myggorna hinner blåsa bort innan de ens hinner tänka tanken på att bita mig.

För att fira att iallafall våren har kommit till Jämtlandsfjällen så ska morgondagen kantas med jänkare och hojjar till höger och vänster, det är nämligen dax för springmeet i Östersund och det finns inte en chans att jag missar det. Så nu blir det bingen, i morgon går chevan in mot stan med två lyriska syskon i hytten, jag och Lasse ska göra Östersunds gator osäkra!! Till kvällen har vi även sällskap av världens vackraste Sofie, kan livet bli bättre? Tveksamt!!

Kommentera

