Springmeet!

Som jag skrev i mitt förra inlägg så skulle jag fira att sommaren snart är här med ett besök på Springmeet inne i Östersund. Jag kan utan att överdriva säga att det var ett underbart bra beslut som jag utan tvekan kommer göra om fler gånger. Nästa år kommer jag förhoppningsvis ha en egen jänkare att glida runt med, för nu har jag gett mig tusan på att verkligen spara pengar och jobba mycket.

Hela flygfältet fylldes snabbt på till brädden av jänkare av olika märke, bredd och färg. Man kunde gå ett varv och när man påbörjade nästa så fanns där alltid något nytt att vila ögonen på. Efter en heldag ute på Optands jänketäta flygfält så begav vi oss in till stan och vid 18- tiden hade vi tagit oss upp till travet för att vänligt vänta på cruisingen och se på fler bilar.

Det var inte riktigt den uppslutningen av bilar som det brukar vara men efter ett tag så fylldes det på fint, jag tycker dock att det är lite tråkigt att de inte nyttjar det nybyggda stora torget nere i stan till cruisingen så att vanliga svenssons nere på stan kan få njuta av bilarna de med. Istället gick crusingen mellan travet och storkyrkan, den sträckan ligger en bit från stan och kanske inget man jättegärna går och ställer sig vid om man inte är mycket intresserad. Men men, allt kanske inte kan vara perfekt ;)

Nu vilar jag upp mina batterier i verkstan i veckan och väntar lyriskt till nästa helg då det är dax för nästa bilevenemang, nämligen Motormässan i Östersund. Just nu har jag det bra!

One thought on “Springmeet!

  1. Förstår dig PRECIS – en underbar tid för oss som gillar att fotografera bilar (och folk).

    Vi (på blindstyre) har redan besökt 3 stycken bilutställningar under maj, och nu senast i söndags Tjolöholms Classic 2011 som ligger på slottsområdet (på västkusten).

    Väldigt trevliga fototillfällen!

    Ha det gott.

Kommentera

