Mr Anka & Naturens Mästerverk

Här i Bonäshamn, mitt ute i ingenstans egentligen, så har vi en stor man med en stor vision. På en avstyckad del av den gamla sågen som jag bor på så bor Peter, aka Mr Anka som han nyligen blivit kallad av en matkritiker. Grannen vår driver en mindre ankfarm som är bra mycket större än vad man kan tro. Naturens Mästerverk som han döpt sin verksamhet till, levererar ankor, ägg, kycklingar och sniglar till några av världens finaste restauranger. Bland annat Noma och Fäviken Magasin.

Jag hade själv inte riktigt tagit mig tid att gå upp och hälsa på hos grannen än, men för några dagar sen så var det dax. Kameran tog jag självfallet med mig och några bra bilder blev det allt :)

Passar även på att ge svaret på veckans fototriss, temat är ankungar :)

Kommentera

