Rockin Midsummer Jamboree i Sveg

Vad gör man på midsommar egentligen? Det är ju i vuxen ålder en lite underlig helg tycker jag. Vi har aldrig riktigt varit mycket för ”suparfester” i min familj, midsommar firades mest när man va barn, med midsommarkrans och dansa små grodorna. Och självklart sill å potäter :D  Men vad gör man om man är två pers, far och dotter, som aldrig lämnar gården.. Vad gör man då på midsommar?? Joo, jänketräff!

Efter att ha ögat igenom våra nya biltidningar så fann vi till vår förtjusning att det skulle vara stor jänketräff i Sveg på midsommar. Då min far och jag  helt enkelt inte kände för att sitta och glo på varann en hel helg så ryckte vi tag i världens gladaste Jone och for till Sveg. Tack och lov för fina lillebror som kunde vara hundvakt :) Jag fick vara chafför i Jones tjusiga Buick, då min pärla desvärre inte har vaknat ur sin vinterdvala ännu.. Det va en riktigt härlig kväll måste jag medkänna, enda gången jag någonsin sett fram emot att åka till Sveg..

En by full med vackra amerikanare, glada människor, god mat och riktigt bra band som spelar. Det kan väl aldrig bli fel! Det enda som saknades va min fina Sofie, och färskpotatisen ;)

Vi gled runt i byn med Buicken, hittade nya vänner med en Pontiac Catalina, planerade in vistelse på Classic Car Week och hade helt enkelt en toktrevlig kväll :D Så pass trevligt att vi redan nu funderar på att återkomma nästa år, men då för hela helgen :) Cesar min lilla voffe ska minsann få åka Cadillac och spendera en helg med jänkare, undrar om han blir lika glad för det som jag :D

 

Kommentera

