färnäs ranch – guldklimpen i dalarna

Äntligen, äntligen har jag tagit mig till Classic Car Week i Rättvik. Det var verkligen på tiden och verkligen värt varenda krona.

Vi smet ifrån gården och verkstan på måndagen och höll oss hemifrån i hela 4 dagar, det händer oerhört sällan må jag säga.Efter vår midsommarresa till Sveg så hade vi nu ett ovärderligt nummer i telefonboken, till de två underbara ägarna av det jag kallar för Färnäs Ranch. Denna lilla bit av USA mitt i hjärtat av Dalarna. Amerikanska flaggan var hissad när vi nådde vår destination, ölen var kall och sällskapet lika kärt som i Sveg. Det var ett underbart återseende, och Classic Car Week hade aldrig varit densamma utan våra nyfunna vänner i Färnäs.

Att sen gården deras var som ett himmelrike i miniatyr för mig och min kära Nikon, det var ju ännu en underbar del av resan. Härliga fasader, underbara bilar och härliga katter att fota gjorde ju att kameran fylldes rätt fort, redan innan vi tagit oss in till Rättvik. Tack och lov för flera minneskort ;)

Bilderna från Rättvik kommer senare, i flera inlägg. Men vad vore livet utan lite väntan ibland ;)

Kommentera

