Elmia : Bilsport Performance & Custom Motor Show 2014

I min familj har vi få traditioner som vi håller hårt på, det är julfirandet och påsken. I sju års tid har nu jag och min fantastiska far begett oss till Elmia och Custom Motor Show med vänner och bekanta. För bilfrälsta som oss så finns det få saker som glädjer oss så mycket som att spendera två hela dagar med att njuta av fantastiska bilar. Att vi sen jobbar med att renovera bilar och tar chansen att se andras renoveringar är ju bara en bonus. Arbetsskadade är vi med, vi har svårt att slita oss från lackeringar och plåtjobb och att hitta de där enstaka fordonen utan minsta lilla misstag att anmärka på förgyller verkligen vår dag.

Opel Olympia HGW

I år hade jag och far min med oss verkstadspraktikanten Emil på äventyr till Elmia, mycket för att få honom att förstå vad vi tjatar om hela tiden och sen behövde han få upp ögonen för riktiga bilar. Så det blev en krogfri, fantastisk och lugn helg, skönt för en gångs skull! Att vara pigg som en lärka redan åtta på morgonen var riktigt härligt, det händer inte ens till vardags annars.

Custom

Custom

Det fanns gott om fantastiska fordon och favoriten var utan tvekan Sophia, John D’Agostinos custombyggda 1940’s Cadillac.

Sophia Cadillac

Emil och jag fann en fantastisk gammal Volvo som gått som brandbil i mysiga lilla Vissefjärda. Spännade att den kom från en miniby där jag råkade spendera en stor del av min barndom hos mina underbara kusiner. Världen är  bra liten trots allt :)

Volvo Brandbil

Så fort färden gick hemåt så började längtan efter nästa års påsk, men då hoppas jag verkligen att jag får med mig sambon för han var nog det enda som hade kunnat göra påsken lite bättre än vad den nu var.

Mopeder

Elmia201407

Hotrod

Elmia201416

Elmia201417

Thunderbird Custom

Kommentera

